Code rood

Beste scouten

We hebben afgelopen week het bericht gekregen dat jeugdwerk in Vlaanderen naar ‘code rood’ overgaat. Opnieuw zijn er enkele veiligheidsmaatregelen die aangepast zijn. Maar wat houdt dit nu precies voor onze werking in?

De Vlaamse Regering maakte bekend dat vanaf woensdagnacht 28 oktober geen activiteiten meer toegelaten zijn voor jongeren vanaf 12 jaar. Deze samenkomsten worden binnen scouting tijdelijk opgeschort, tot zolang de omstandigheden dit vereisen. Activiteiten blijven (binnen de lijnen van code Rood) wel mogelijk met kinderen jonger dan 12 jaar.

Kapoenen, welpen en wolven kunnen alles in bubbels van 50 blijven doen. In tegendeel tot ‘code oranje’ moeten alle activiteiten buiten doorgaan. De leiding zet ook buiten het mondmasker op. De leden moeten geen mondmasker dragen.

Vanaf de jongverkenners gelden dus de regels van +12-jarigen. Zij mogen dus voorlopig niet fysiek samenkomen. Ook wij vinden dit niet leuk, maar als we nu doorzetten, kunnen we sneller terug samen komen! Gebruik de sociale media nu maar eens voor wat ze dienen en laat elkaar niet in de steek!

We blijven ons uiterste best doen om alle maatregelen zo goed mogelijk op te volgen, maar ook rekenen we op jullie medewerking! Samen geraken we erdoor! Een voor allen en allen voor Don Bosco!

Het voornaamste is dat we verantwoordelijk omgaan met de vrijheid die we krijgen. Als jullie met vragen zitten, zijn we altijd bereikbaar via onze mail, info@scoutsvosselaar.be, of spreek de takverantwoordelijke aan op zondag.

Scoutse groeten en een stevige linker

De groepsleiding