Inschrijven voor een heel jaar:

Inschrijven kan u doen via deze knop “lid worden

Inschrijven gebeurt per overschrijving op het rekeningnummer BE55 3630 5784 1544 voor slechts € 50. Dit dient te gebeuren uiterst vóór 1 oktober met vermelding naam – tak – geboortedatum van de pas ingeschreven scout. Tijdens de maanden september en oktober komt de leiding langs op huisbezoek of nodigen ze jullie uit voor een infovergadering om zich voor te stellen, praktische tips en informatie te geven.

Inschrijven in de loop van het scoutsjaar:

Hiervoor neemt u contact op met onze groepsleiding via info@scoutsvosselaar.be. Zij zullen alles in orde brengen en u vertellen hoeveel u nog moet betalen.

UiTPAS

Jongeren die beschikken over een UiTpas en recht hebben op verminderd tarief kunnen korting krijgen op het lidgeld, kamp- en weekendgeld, …
Hiervoor moet je het nummer van de UiTPAS doorgeven aan de groepsleiding.
Het lidgeld bedraagt dan 15 euro ipv 50 euro.
Voor de andere kortingen dient u contact op te nemen met de takleiding.

Leden met een UiTpas krijgen korting in Hopper Winkel als ze hun lidnummer doorgeven. Ze krijgen 60 procent korting voor een hemd en 50 procent voor een broek, rok of trui.

Medische fiche

Beste ouders en leden

We zijn nu een jaar verder sinds we onze inschrijving via de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen regelen. We zijn tot nu toe al aangenaam verrast door jullie participatie, maar vragen dit jaar nog wat meer!

We willen afstappen van onze papieren versies van de individuele steekkaarten. Dit om zowel jullie niet meer elk jaar lastig te moeten vallen met dezelfde vragen, maar ook om onze voetafdruk op het milieu wat kleiner te maken.

Hoe doen we dit? Wel, op een heel eenvoudige manier!
Als jullie nog niet bekend waren met de groepsadministratie van S&G Vlaanderen, zal dit stilletjes aan tijd worden om mee te gaan in de digitale revolutie van Scouting!

De groepsadministratie is een platform van S&G Vlaanderen waarop dat elk lid zijn eigen persoonlijke pagina heeft waar alle informatie wordt opgeslagen. Je kan hier pas op vanaf het moment dat je een lidnummer hebt. Dit lidnummer krijg je vanaf je inschrijving bij de scouts is goedgekeurd en moet maar één keer in jouw scouts carrière gebeuren.

Hier vinden jullie een stappenplan om jouw profiel in orde te maken.

Infobrochure

In dit bestand vinden jullie alle nodige informatie! Bij verdere vragen kunnen jullie altijd terecht bij info@scoutsvosselaar.be

infobrochure-2021-2022

Uniform

uniform
Zoals iedere jeugdbeweging heeft de scouts ook een uniform. Omdat wij spelen belangrijker vinden dan het dragen van een uniform, zijn wij vrij soepel in het dragen van een uniform.

Wij verwachten dat enkel het bovenste deel van het uniform in orde is !

• Alle leden : onze eigen scoutstshirt, aangevuld met uniformtrui
  • Vanaf JV’ers : Beige scoutshemd en bruine trui verplicht !
  • Daarnaast hebben wij ook een scoutsdas die verplicht is voor iedereen!

Het uniform (Hemd + trui) is verkrijgbaar bij een Hopperwinkel (zie www.hopper.be voor de adressen) of bij de Trapper in Herentals. Hopper heeft ook een webshop waar je het uniform kan bestellen.

Voor onze bordeaux tshirts en das kan u elke zondag terecht bij iemand van de leiding.

De uniformen die wij dragen zijn van sterk en degelijk materiaal gemaakt en kunnen tegen een stootje, ze worden ook gemaakt in kind en milieu vriendelijke omstandigheden. Daarom valt het prijskaartje soms iets hoger uit dan in een gewone winkel.

Ook willen wij u vragen dat u uw scout kleedt op het weer ! Ga er alsjeblieft niet vanuit dat wij bij sneeuw binnen gaan zitten, natuur is ons speelterrein, ook bij sneeuw of regen !

Ongeval

Wanneer er een ongeval plaats vindt, gaat iemand van de leiding met uw zoon/dochter naar het ziekenhuis of dokter en zal er zal zo snel mogelijk contact met u worden opgenomen.

Er wordt een medische fiche ingevuld en ondertekend door de geneesheer. De medische fiche wordt opgestuurd naar Ethias waar er een verzekeringsdossier wordt geopend. De rekeningen die je achteraf krijgt, betaal je gewoon. Je gaat naar de ziekenkas en je krijgt een deel van de kosten terug. Het bewijsje van het remgeld op staat, de apotheker, … breng je binnen bij de groepsleiding, die dit verder doorstuurt naar Ethias zodat alle kosten worden terugbetaald.

Indien uw zoon/dochter van de scouts thuiskomt en u merkt dat er iets niet in orde is maar dat de oorzaak bij de scouts ligt, neem dan contact op met iemand van de zijn/haar leiding. Voor verder verzekeringskwesties kan u dan weer bij de groepsleiding terecht.

Lokalen

Ligging

Adres: Konijnenbergpad 2Y 2350 Vosselaar. Postadres: We hebben geen brievenbus dus contacteer de groepsleiding! Onze lokalen zijn gelegen op een 100m. van het centrum en dezelfde afstand van de Antwerpsesteenweg die Turnhout met Antwerpen verbindt. Daarenboven ben je maar een minuutje te voet verwijderd van de Konijnenberg, ideaal voor een bosspel, en als je deze oversteekt ben je reeds aan het Geiteblak waar er ruimte genoeg is om pleinspelen te doen.

Lokalen

Voor de meeste takken hebben we nieuwe houten lokalen sinds 2006. Hierin herbergen we de kapoenen, welpen, JV’s, verkenners en akabé, verdeeld over 2 verdiepingen! Er is een nieuwe keuken (2008) met al het gewenste kookmateriaal, 3 toiletten en één ruime douche aanwezig. In 2 aangrenzende materiaalkoten stockeren we ons materiaal.

lokaal

Rekeningnummers

De algemene rekeningnummer van onze scoutsgroep is BE55 3630 5784 1544 . Verder heeft elke tak zijn eigen rekeningnummer.