Overgang

Zondag 10 september zal dan de jaarlijkse overgang plaatsvinden en gaat een deel van jullie naar een nieuwe tak (alle kinderen met oneven geboortejaar)!
Als je scout een jaar heeft gedubbeld of overgeslagen op school, mag hij/zij kiezen om bij klasgenoten of leeftijdsgenoten te blijven. Gelieve hiervoor een mailtje te sturen naar de leiding, zodat deze op de hoogte zijn.
Om 9u worden jullie aan de lokalen verwacht om te beginnen met een bezinnend momentje om daarna met de gehele groep te gaan spelen. ’s Middags mag je je eigen potje koken en in de namiddag beginnen we aan de echt overgang. Om 17u mogen jullie dan weer huiswaarts vertrekken. Voor de jins (onze oudste tak) kan dit een beetje uitlopen aangezien deze grote dames en heren intussen klaar zijn om de leiding een handje toe te steken in het opruimen en nakeuvelen (samen eten) over alweer een geweldige dag.
Wat moeten jullie met de overgang allemaal meenemen?
– drinken en middageten (bij de jongere takken is het gemakkelijk om eten mee te geven dat gemakkelijk klaar te maken is, bv. ravioli of hotdogs, zo is het voor de leiding iets eenvoudiger om iedereen te helpen)
– een gamel of bord, bestek, beker en een pannetje of kookpot
– eventueel een rooster om op te koken
– een handdoek om af te drogen
voor degenen die overgaan: slechte kleren, een handdoek en propere kleren (inclusief ondergoed)
– een regenjas als het slecht weer zou zijn
– en uiteraard je beste humeur en een bom aan enthousiasme!
Scoutse groeten
De leiding
PS: Mocht je zoon/dochter stoppen met de scouts (dan vinden wij dit oprecht heel jammer), gelieve dit dan aan de leiding te laten weten via mail.