Takverantwoordelijken:

E-mailadres:

wolven@scoutsvosselaar.be

Wie?

De Wolven vormen de tak tussen de welpen en de Jong-Verkenners. Bij ons zijn alle jongens & meisjes uit het 5de en het 6de leerjaar welkom. Omdat de wolven al wat ouder zijn dan de welpen kunnen zij ook al wat langer zonder de ouders, en mogen zij tussen van 14u tot 17u de leukste scoutsactiviteiten komen meedoen aan het heem.

Wat?

Bij de wolven proberen we de klassieke spelletjes zoals zakdoek leggen, dikke berta, kruisvlaggenroof, … te combineren met ‘echte scoutsactiviteiten’ die ook kenmerkend zijn voor de drie oudere takken (jong-verkenners, verkenners en jins). Op die manier kunnen al onze wolven al doende leren sjorren, vuur maken, pijltjes rollen voor in de blaaspijpen, …

Kamp?

Het neusje van de zalm staat gepland in juli, namelijk het kamp. Ook het kamp staat in het teken van een overgang tussen de jongere en de oudere takken. Zo zullen de wolven bijvoorbeeld op tentenkamp gaan, maar nog niet helemaal in de ardennen. Ook zal er een sanitaire blok aanwezig zijn zodat de echte hudo-ervaring toch nog een verrassing zal worden bij de jong-verkenners!

Laatste berichten:

Schema voor de rest van Juni

Het is nog 2 keer scouts in juni, en op 24 juni zien we jullie graag een toertje fietsen (voor de sportievelingen) of langskomen op de barbecue!

• Kapoenen:

• Welpen:

• Wolven:

• Jongverkenners:

• op vrijdag 8/6 (19u-21u)

• op vrijdag 15/6 (uur nog niet bepaald)

• Verkenners:

• op vrijdag 8/6 (19u30-21u30)

• op zaterdag 16/6 (20u-22u)

• Jins:

• op vrijdag 8/6 (vanaf 19u)

• op vrijdag 15/6 (vanaf 19u)

• Akabe

• op zondag 10/6

overzicht van de volgende weken

Een overzicht van de volgende weken:

zondag 26/11: gewoon scouts - behalve voor de kapoene, welpen en wolven

Zondag 3/12: gewoon scouts

Zondag 10/12: gewoon scouts

Vrijdag 15/12: kerstfeestje welpen

Zaterdag 16/12: kerstfeestje akabe

Zondag 17/12: gewoon scouts + kerstfeestje kapoenen na de scouts

Zondag 24/12: geen scouts

Woensdag 27/12: kerstfeestje jongverkenners

Vrijdag 29/12: kerstfeestje verkenners

Zondag 31/12: geen scouts

Zondag 7/01: terug gewoon scouts

PS: Dit is de reguliere gang van zaken. Wegens examens bij onze schoolgaande leden in het secundair is de kans groot dat er voor hen scouts op vrijdag- / zaterdagavond gehouden wordt.

PPS: Voor de concrete info van de kerstfeestjes wordt u (hopelijk  ) door de leiding gecontacteerd. De datum van de wolven zal nog toegevoegd worden.

PPPS: Onze leefweek komt ook dichterbij. Die zal doorgaan van woensdag 31/01 tot woensdag 07/02. Zoals elk jaar zijn de jongverkenners, verkenners en jins hier welkom om een weekje in het lokaal te komen wonen - in thema uiteraard - en van daaruit ook naar school en hobby's te gaan.

Zondag 27 november

De wolven hebben tijdens de activiteit op zondag 27 november hun fiets nodig.

Activiteit(en) Wolven

Beste ouders

De examens komen dichtbij, dus dat betekent dat de leiding op zondagnamiddag achter zijn boeken hoort te zitten. Daarom is het op zondag 5 juni geen scouts. In plaats daarvan hebben de wolven op vrijdag 3 juni filmavond.

Deze zal doorgaan in de lokalen van 19.30 uur tot 22.00 uur. Wij zorgen zelf voor films, maar als jullie wolf er thuis nog heeft, mogen ze die zeker meebrengen. Gelieve wel je naam erop te schrijven.

Met uitzondering van 26/06 (barbecue & fietstocht) gaan de andere scoutsactiviteiten gewoon op zondagnamiddag door.

Scoutse groeten

De Wolvenleiding

Wolvenkamp

Beste ouders

De zomervakantie komt er binnenkort aan en dat betekent ook dat ons wolvenkamp in aantocht is.

Dit zal doorgaan van maandag 11 juli tot en met woensdag 20 juli. Ons kamp vindt plaats in de Hoge Rielen in Kasterlee.

Ter voorbereiding van de tentenkampen in de Ardennen (vanaf jongverkenners) zullen de wolven ook in tenten slapen, maar er zal wel een sanitaire blok aanwezig zijn.

Verdere informatie volgt zo snel mogelijk via een kampbundel, maar zo kunnen jullie de data van het kamp al inplannen!

De kostprijs van het kamp bedraagt € 100 per lid, gelieve te storten op rekeningnummer BE34 3631 5228 5390 (driedubbel nagekeken,dus zeker juiste rekeningnummer), VOOR woensdag 15 juni. Gelieve ook een bevestigingsmail te sturen naar ons dat jullie wolf ingeschreven is voor het kamp!

Scoutse groeten

De Wolvenleiding

De leiding van de wolven:

Michiel van Hees

totem: Stoutmoedige Vlijtige Bunzing