Takverantwoordelijke:

Bertus Quatacker

Wie?

Leden vanaf 16 jaar tot ze bij de leiding gaan, zijn de leden van de jins. Jin staat voor Jij en Ik een Noodzaak. Vanaf de jv’s is de groep die uiteindelijk bij de jins terecht komt bijna niet meer gewijzigd. Tussen velen is dan een hechte vriendschap ontstaan en zien ze elkaar niet alleen meer binnen de scouts maar ook bij het uitgaan en bij andere hobby's.

Wat?

Wat doen de jins door het jaar? Op zondagnamiddag van 14u tot 17u doen ze dezelfde activiteiten als andere takken, bosspelen, eten maken, sjorren, … Ook worden ze voorbereid om naar de leiding te gaan. Ze volgen mee de zeer interessante groepsraden, ze springen al eens in bij een andere tak wanneer daar leiding te kort is en ze stellen af en toe zelf een activiteit op. Het hele jaar door organiseren de jins ook activiteiten met als doel geld in kas te krijgen. Hiermee doen ze extra leuke dingen tijdens het jaar maar vooral op kamp. Zo geven ze een jinfuif of twee, gaan ze strontscheppen op de hondenshow in Hoogstraten, houden ze een standje op de kerstboomverbranding, …

Kamp?

Zoals iedere tak gaan de jins ook op kamp, meestal een periode van 10 à 11 dagen op het einde van juli. Dit is afwisselend een kamp in de Ardennen of een buitenlandskamp. Is dit een Ardennenkamp dan fietsen we 2 dagen heen, verblijven we daar enkele dagen in tenten en komen we op de één of andere spectaculaire wijze 2 dagen terug. Voor een buitenlandskamp doen we meestal beroep op JEKA.

Om de 5 jaar gaan de Jong-Verkenners, Verkenners, Jins en toeristen (dit is leiding van de jongere takken en Akabé) op kamp naar Oostenrijk. De volgende editie is in 2015!

E-mailadres:

jins@scoutsvosselaar.be

Laatste berichten:

Schema voor de rest van Juni

Het is nog 2 keer scouts in juni, en op 24 juni zien we jullie graag een toertje fietsen (voor de sportievelingen) of langskomen op de barbecue!

• Kapoenen:

• Welpen:

• Wolven:

• Jongverkenners:

• op vrijdag 8/6 (19u-21u)

• op vrijdag 15/6 (uur nog niet bepaald)

• Verkenners:

• op vrijdag 8/6 (19u30-21u30)

• op zaterdag 16/6 (20u-22u)

• Jins:

• op vrijdag 8/6 (vanaf 19u)

• op vrijdag 15/6 (vanaf 19u)

• Akabe

Leefweek

Beste Jong-Verkenners, Verkenners en Jins!

Van 13 februari tot 20 februari 2016 is het weer tijd voor de leefweek!

Wat houdt dit in?

Samen met elkaar een hele week op de scouts leven met als rode draad ons jaarthema “Be prepared!”.

Je gaat gewoon naar school en je hobby’s moet je niet (allemaal) aan de kant schuiven. Er wordt wel van je verwacht dat je je engageert om een aantal activiteiten in het jaarthema mee te doen.

Wat kost het?

60 euro.

Wie begeleidt ons?

De organisatie van de leefweek is in de handen van volgende leiding: Jannes Van Dyck (Groepsleiding en Wolvenleiding), Baloe/Joren Mostmans (Welpenleiding), Seppe Van Beek (JV-leiding) en Sien Wouters (JV-leiding).

Daarnaast zal er nog andere leiding van de partij zijn.

Wil je graag meedoen?

Schrijf je dan als de bliksem in door een mailtje te sturen met je naam en tak naar scoutsvosselaar@gmail.com voor 6 januari!

Na inschrijving ontvang je verdere informatie!

Stevige linker!

De leiding van de jin: