Laatste keer scouts, overgang en inschrijving

Beste

Nu de kampen allemaal achter de rug zijn en we allemaal het warme weer hebben uitgezweet zijn we klaar om alweer een nieuw, fenomenaal scoutsjaar af te trappen.

Zondag 25 augustus zal het de laatste keer scouts zijn van jaargang 2018-2019, jullie worden op de normale uren verwacht om je een laatste keer uit te leven met je tak.

Zondag 1 september zal dan de jaarlijkse overgang plaatsvinden en gaat een deel van jullie naar een nieuwe tak! Deze dag ziet er dan weer helemaal anders uit.
Om 9u worden jullie aan het heem verwacht om te beginnen met een bezinnend momentje en achteraf met de gehele groep te gaan spelen. ’s Middags mag je je eigen potje koken en in de namiddag beginnen we aan de echte overgang. Onze rakkers van akabe sluiten om 15u, de kapoenen, welpen en wolven die overgaan naar de jong-verkenners sluiten na hun overgang rond 16uur. De nieuwe jong-verkenners hebben nadien nog de tijd om zich op te frissen voordat ze naar huis gaan. De jongeren die van de jong-verkenners naar de verkenners gaan, sluiten later (rond 17 uur).
Voor de jins (onze oudste tak) kan dit een beetje uitlopen aangezien deze grote dames en heren intussen sterk en flink genoeg zijn om de zwaar vermoeide leiding bij te staan in het opruimen en het nakeuvelen over alweer een geweldige dag.

Wat moeten jullie met de overgang allemaal meenemen?
– middageten en drinken
– een gamel of bord, bestek, beker en een pannetje of kookpot
– eventueel een rooster om op te koken
– een handdoek om af te wassen
– voor degenen die naar een volgende tak gaan een handdoek en propere kleren
– een regenjas indien het slecht weer zou zijn
– en uiteraard je beste humeur en een bom aan enthousiasme!

We zien jullie deze twee dagen weer graag massaal opdraven.

PS: De inschrijvingen voor het scoutsjaar 2019-2020 gaan ook van start. Dit kan je doen door volgend formulier in te vullen.
Meer informatie vind je bij https://www.scoutsvosselaar.be/informatie/
Scoutse groeten
De leiding