Brief corona update 27/01/2021

Beste Leden en Ouders,

Zoals jullie waarschijnlijk al wel hebben opgevangen zijn er nieuwe maatregelen

omtrent het jeugdwerk. Via deze brief geven we alvast de meest belangrijke informatie met jullie mee.

Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen, zullen wij ons dus ook weer moeten aanpassen. Daarom zal het nu zondag 31/01 geen scouts zijn. Zo hebben wij even de tijd om een plan klaar te stomen om zondag 07/02 weer het beste van onszelf te kunnen geven!

De maatregelen https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/nieuws/2021/01/26/herschikking-van-regels-voor-kinderen-en-jongeren?fbclid=IwAR00v_5qXEIpf9XzzOdJ5–9sF-T4D5EqNneN0inDT6b2P3OSG-WPpQgT0I    min 12-jarigen  tijdens schoolweken tot en met 11/2 Groepen tot 10 leden – leiding niet inbegrepen – mogen zowel binnen als buiten activiteiten organiseren; bij voorkeur in de open lucht.  (Dus kleinere groepen dan voorheen met max 50 personen.) Men vraagt om zich te beperken tot 1 georganiseerde vrijetijdsbesteding per week. Enkel van begeleiding wordt verwacht dat ze mondmaskers dragen. tijdens komende krokusvakantie vanaf 12/2 tot en met 21/2 Groepen tot 25 leden – leiding niet inbegrepen – mogen zowel binnen als buiten activiteiten organiseren; bij voorkeur in de open lucht.     plus 12-jarigen tijdens schoolweken en komende krokusvakantie tot en met 21/2 Groepen tot 10 leden – leiding niet inbegrepen – mogen uitsluitend buiten activiteiten organiseren met vraag om zich te beperken tot 1 georganiseerde vrijetijdsbesteding per week. Zowel leden als leiding dragen tijdens de activiteiten steeds mondmaskers (ook al is dat buiten de jeugdbeweging niet altijd verplicht). Tijdens activiteiten wordt steeds een strikte naleving verwacht van de gebruikelijke maatregelen (handhygiëne, mondmaskers waar gevraagd, afstand wanneer nodig).

Zoals hierboven vermeld, wordt er gevraagd om je te beperken tot 1 buitenschoolse activiteit/hobby.
Omdat de inschrijvingen essentieel zijn in verband met contact tracing en het verdelen van de bubbels, vragen we jullie om jullie kinderen nog eens via onderstaande link in te schrijven

Als je dus naar de scouts wilt blijven komen de komende weken schrijf je dan zeker in.

Zo hebben wij een totaalbeeld op hoeveel leden wij nog kunnen verwachten.

LET OP! Je hebt tijd om je in te schrijven tot woensdag 3 februari.

Verdere info over hoe onze werking zal doorgaan, volgt zo snel mogelijk.

Met Scoutse Groetjes

De Groepsleiding